Výsledky experimentálnej výučby vo vzdelávaní záhradného architekta
- Vzdelávanie a výskum
- Ing. Viera Šajbidorová, PhD.
- 20.02.2019
Do dotazníkového prieskumu bolo oslovených celkovo 82 študentov bakalárskeho a inžinierskeho stupňa štúdia študijných programov Záhradná a krajinná architektúra a Biotechnika parkových a krajinných úprav na Fakulte záhradníctva a krajinného inžinierstva na SPU v Nitre.
Návratnosť elektronického dotazníka bola 27%, tzn. 22 študentov z celkového počtu 82 oslovených respondentov. Výpovedná hodnota výsledkov z prieskumu je napriek tomu dostatočná, keďže priemerná návratnosť odpovedí z elektronických prieskumov je 33%.
1. Akým spôsobom ste sa zúčastnili na budovaní Interaktívnej experimentálnej záhrady? a) zúčastnil som sa projektovej prípravy záhrady 36,4% b) zúčastnil som sa prípravných terénnych prác (vyberanie trvaliek z pôvodných záhonov) 40,9% c) zúčastnil som sa na odstraňovaní pôvodného zavlažovacieho systému 9,1% d) zúčastnil som sa vytyčovania segmentov IEZ 54,5% e) zúčastnil som sa na montáži nového zavlažovacieho systému 31,8% g) zúčastnil som sa na impregnácii terasových dosiek 9,1% f) zúčastnil som sa na zhotovení obrúb záhonov z terasových dosiek 36,4 h) zúčastnil som sa na realizácii chodníkov (vrstvenie štrku) 36,4% i) zúčastnil som sa na vrstevní kompostovej zeminy do záhonov 27,3% j) zúčastnil som sa na výsadbe stromov 27,3% k) zúčastnil som sa na výsadbe krov (živé ploty) 18,2% l) zúčastnil som sa na výsadbe trvaliek, cibuľovín, letničiek 81,8%
2. Mojou aktívnou účasťou na budovaní Interaktívnej experimentálnej záhrady som nadobudol: a) manažérske schopnosti (schopnosť viesť skupinu ľudí, uskutočňovať zásadné rozhodnutia) 18,2% b) schopnosť tímovej spolupráce 77,3% c) schopnosť byť riadený vedúcim skupiny študentov, resp. gestorom 45,5% d) sebaistotu vo vlastných schopnostiach a rozhodnutiach pri riešení problémových úloh 31,8% e) reálnu predstavu o realizačných prácach a ich náročnosti 86,4% f) účasťou na budovaní záhrady som nenadobudol nové schopnosti a zručnosti 31,8% g) neviem sa vyjadriť 0,0%
|
3. Ako ovplyvnila moja účasť na budovaní Interaktívnej experimentálnej záhrady môj vzťah k profesii záhradného architekta? a) táto príležitosť ma utvrdila v záujme o profesiu záhradného architekta, resp. realizátora sadovníckych úprav 59,1% b) táto príležitosť ma negatívne ovplyvnila, nemám záujem o profesiu záhradného architekta 4,5% c) neviem sa vyjadriť 36,4% |
4. Obohatenie štandardného teoretického vzdelávania o praktickú výučbu v Interaktívnej experimentálnej záhrade pre mňa znamená: a) budovanie pozitívneho vzťahu k profesii záhradného architekta 72,7% b) budovanie rovnocenných vzťahov medzi učiteľom a študentom 45,5% c) budovanie spolupatričnosti medzi študentmi 50,0% d) získanie praktických skúseností a zručností so záhradníckymi prácami 95,5% e) nepovažujem takýto spôsob výučby za vhodný v univerzitnom type vzdelávania 0,0% f) neviem sa vyjadriť 0,0% |
5. Učiteľ ma počas práce v Interaktívnej experimentálnej záhrade motivoval v týchto oblastiach: a) naučil ma vzťahu k rastlinám, čo je kľúčové pre profesiu záhradného architekta 61,9% b) naučil ma cítiť zodpovednosť za vykonanú prácu a niesť dôsledky svojich chybných rozhodnutí 66,7% c) ukázal mi, že je skvelé byť členom tímu a tešiť sa zo spoločných výsledkov 47,6% d) uistil ma, že mám právo na svoj názor a môžem sa vyjadriť 28,6% e) nemotivoval ma dostatočne 0,0% f) svojim prístupom vo mne úplne zmaril záujem o profesiu záhradného architekta 0,0%
|
6) Komunikáciu s učiteľom počas práce v Interaktívnej experimentálnej záhrade hodnotím ako: a) veľmi dobrú 81,8% b) priemernú 18,2% c) nedostatočnú 0,0%
7. Moje nadobudnuté vedomosti, zručnosti a skúsenosti z projektu Interaktívna experimentálna záhrada som využil: a) pri záhradníckych prácach, ktoré som odvtedy realizoval 31,8% b) pri štúdiu iných predmetov na fakulte 68,2% c) pri formulovaní názorov v danej problematike 54,5%
|
8) Zúčastnili by ste sa na ďalších aktivitách v Interaktívnej experimentálnej záhrade dobrovoľne? a) áno, túto možnosť by som uvítal 77,3% b) myslím, že záhrada mi už nemá čo ponúknuť 18,2% c) nie, nemám záujem 4,5%
|
9) Navštívili ste už webovú stránku Interaktívnej experimentálnej záhrady (www.interaktivnazahrada.sk)? a) áno, navštívil som 81,8% b) nie, nenavštívil 9,1% c) neviem o nej, ale navštívim ju 9,1% d) neviem o nej, ani nemám záujem ju navštíviť 0,0%
|
10) Ak ste navštívili webovú stránku Interaktívnej experimentálnej záhrady (www.interaktivnazahrada.sk): a) získal som informácie, ktoré boli pre mňa užitočné (vo výučbe alebo v praxi) 40,0% b) prostredníctvom webovej stránky som prezentoval môjmu okoliu, na akej aktivite som sa zúčastnil 65,0% c) webovú stránku som využil len ako prostriedok na oživenie spomienok z realizácie záhrady 30,0% d) nemám dôvod webovú stránku v budúcnosti navštevovať 0,0% e) webová stránka ma momentálne neoslovila, ale v budúcnosti ju ešte plánujem navštíviť 5,0% |
Výsledky dotazníkového prieskumu boli použité pre potreby spracovania záverečnej správy projektu KEGA Interaktívna experimentálna záhrada, číslo 035SPU-4/2016 a tiež v záverečnej práci Ing. Viery Šajbidorovej, PhD. na tému Vplyv pedagogickej komunikácie na hodnotovú orientáciu študenta v rámci Kurzu inžinierskej pedagogiky
Všetkým, ktorí dotazník vyplnili, úprimne ďakujeme.
Aj vďaka vám môžme skvalitňovať našu prácu!